ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Είσαι καταναλωτής έχεις δικαιώματα, διεκδίκησε τα

15 ΜΑΡΤΙΟΥ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Στις 15 Μαρτίου του 1962 ο Τζον Κένεντι, σε μία μνημειώδη ομιλία του στο Κογκρέσο, σκιαγράφησε τα τέσσερα βασικά καταναλωτικά δικαιώματα: Ικανοποίηση των βασικών αναγκών, ασφάλεια, πληροφόρηση και επιλογή.

Είπε, μεταξύ άλλων: «Καταναλωτές είμαστε όλοι! Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικονομική μονάδα, η οποία επηρεάζει, αλλά και επηρεάζεται σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική οικονομική απόφαση. Ο καταναλωτής είναι η μόνη σημαίνουσα οικονομική μονάδα, η οποία δεν είναι αποτελεσματικά οργανωμένη και της οποίας οι απόψεις δεν ακούγονται.»

Έκτοτε εορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή κάθε χρόνο στις 15 Μαρτίου και με αφορμή αυτόν τον εορτασμό, η ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ προωθεί για άλλη μια φορά το μήνυμα «Είσαι καταναλωτής έχεις δικαιώματα, διεκδίκησε τα».

Ωστόσο είναι δυστυχώς γεγονός ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να βρίσκονται σε ένα δυσχερές καθεστώς, χωρίς να έχουν ενημέρωση, χωρίς να λαμβάνουν καταναλωτική εκπαίδευση, ενώ έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά με τις αθέμιτες και επιθετικές πρακτικές των τραπεζών, των εταιρειών τηλεφωνίας, των παραπλανητικών διαφημίσεων, των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Τα ελαττωματικά προϊόντα και τα ακατάλληλα τρόφιμα, συνεχίζουν να υπάρχουν στα ράφια των καταστημάτων, νοθευμένα, μεταλλαγμένα και βομβαρδισμένα με χιλιάδες χημικές ουσίες, τρόφιμα, με αυξημένη την θνησιμότητα και νοσηρότητα, λόγω της ανεπάρκειας του συστήματος ελέγχων.

Όσες Ενώσεις Καταναλωτών έχουν απομείνει –ελάχιστες σε Εθνικό επίπεδο που προσπαθούν να υποστηρίξουν τους καταναλωτές και βρίσκονται επίσης υπό κατάρρευση- στηρίζουν την λειτουργία τους σε εθελοντική προσπάθεια, δράση και συμμετοχή και δυστυχώς η επίσημη πολιτεία παραμένει αμέτοχη. Δεν υπάρχει καμία κρατική βοήθεια, υποστήριξη στις Εθελοντικές αυτές Ομάδες, ενώ γενικά δεν καταγράφεται καμία εξέλιξη από θεσμικής πλευράς σε σχέση με την ενημέρωση και προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, καθώς δεν υπάρχει καμία πρωτοβουλία συνεργασίας και στήριξης, των Ενώσεων των Καταναλωτών, από την τοπική αυτοδιοίκηση και το Κράτος.

Σήμερα ο Έλληνας καταναλωτής βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση και αδιαφορία για κάθε καταναλωτικό ζήτημα εν γένει, ενώ η ανασφάλεια και η απουσία θεσμικής προστασίας κυριαρχεί. Η μη προστασίας της κύριας κατοικίας του πια, εφόσον από 28.2.2019 δεν υπάρχει πλέον καμία θεσμική προστασία των υπερχρεωμένων, η μειονεκτική θέση διαπραγμάτευσης των οφειλών του εφόσον καλείται σύμφωνα και με τις νέες διατάξεις ρύθμισης οφειλών να συναλλάσσεται με άνισους και -συνήθως- εξευτελιστικούς όρους με εγχώριες και ξένες εισπρακτικές (FUND) που μόνο στόχο έχουν το κέρδος, η ελλιπέστατη –μηδενική σχεδόν- ενημέρωση σε σχέση με τα δικαιώματα του στις συμβάσεις με εταιρίες τηλεφωνίας, που κυριαρχούν στη ζωή του Έλληνα σήμερα, η παντελής απουσία της κρατικής παρέμβασης στα ενεργειακά προβλήματα που υπάρχουν από τα αυξημένα τιμολόγια ρεύματος, από τα ενεργειακά μονοπώλια κοκ, ΕΠΙΤΑΣΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΔΙΠΛΑ στον καταναλωτή ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΘΑ τον ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο ΝΟΜΟΣ ΚΑΤΣΕΛΗ, που ωφέλησε χιλιάδες καταναλωτές, από τις αρχές της εφαρμογής του (2010-2011) προωθήθηκε από τις καταναλωτικές ομάδες και επικράτησε εν τέλει στην καταναλωτική αγορά, με την ενεργή –τότε- υλική και ηθική συνεργασία της Πολιτείας και Φορέων. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια που τα προβλήματα των καταναλωτών μόνο αυξάνονται και σε άλλα ζητήματα, πέραν της υπερχρεώσης, Η ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΙΤΗΜΑ, ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ, ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΚΑ-ΣΤΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΕΙΝΑΙ «ΕΚΚΩΦΑΝΤΙΚΗ».

Η Πολιτεία οφείλει να λάβει άμεσα μέτρα, για την ενημέρωση, την εκπαίδευση των καταναλωτών, τη στήριξη των καταναλωτικών οργανώσεων.

Ο καταναλωτής οφείλει να συνειδητοποιήσει ότι έχει δικαιώματα αλλά και υποχρέωση να στηρίξει τις οργανώσεις των καταναλωτών και να μην προσέρχεται σε αυτές και να τις αναζητά μόνο όταν τις έχει ανάγκη.

Η ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ με αφορμή την σημερινή ημέρα καλεί την πολιτεία, την τοπική αυτοδιοίκηση και τους καταναλωτές σε συνεργασία για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, ώστε το καταναλωτικό κίνημα στην Ελλάδα, να συνεχίσει να αναπτύσσεται και ο καταναλωτής να έχει θεσμοθετημένη φωνή, μέσα από την συμμετοχή του στα όργανα, που νομιμοποιείται να συμμετέχει.

Η ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ με αφορμή την σημερινή ημέρα ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΠΚΑ-ΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΥΡΕΘΕΙΤΕ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019 ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ Δ.Ο.Α.Π.ΠΕ.Χ στην Χαλκίδα (στην οδό Αβάντων 50, 1ος όροφος) ώρα 17.30 έως 20.30, προκειμένου να συζητήσουμε τα προβλήματα που απασχολούν τους καταναλωτές και να βάλουμε τις «βάσεις» για ένα δυναμικό νέο ξεκίνημα της ΕΠΚΑ-ΣΤΕ, ώστε το καταναλωτικό κίνημα να έχει ενεργή συμμετοχή και δράση στην Χαλκίδα και στην ευρύτερη Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας.

Για την ΕΠΚΑ-ΣΤΕ
Η Πρόεδρος
Ευαγγελία Βλάχου
6944174861

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΕΠΚΑ-ΣΤΕ)
Ελ. Βενιζέλου αρ. 22, Χαλκίδα, τ.κ. 34100
τηλ-φαξ: 2221020509
www.epka-ste.gr, email: epkastereas@gmail.com
fb: ENΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ