epka-ste-logo-megalo
Την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, 15η Μαρτίου
, επιλέγει η ΕΠΚΑ-ΣΤΕ,  για να ευαισθητοποιήσει  την Κοινή Γνώμη σε σχέση τα Δικαιώματα του Πολίτη-Καταναλωτή, τους κινδύνους που είναι καθημερινά παρόντες σε κάθε συναλλαγή μας αλλά και τη Δύναμη του καταναλωτή –πολίτη να επηρεάσει την αγορά, τις τιμές της, τον εξορθολογισμό της με «έξυπνη» και  «μελετημένη» καταναλωτική συμπεριφορά.

 ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ είμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με:  συνεχείς ανατιμήσεις, διατροφικά, μεταλλαγμένα, ποιότητα και ασφάλεια προϊόντων, παραπλανητική διαφήμιση, υποβαθμισμένες υπηρεσίες,  καταναλωτικά δάνεια και κάρτες με καταχρηστικούς όρους, ρύπανση του περιβάλλοντος, εμπορικές συμφωνίες που είναι εις βάρος του καταναλωτικού συμφέροντος.

Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να δώσει λύσεις σε όλα αυτά τα προβλήματα με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Ο Κώδικας Καταναλωτικής Συμπεριφοράς που πρόσφατα δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, αν και περιλαμβάνει   σημαντικές διατάξεις  σχετικά με  την επιχειρηματική συμπεριφορά των προμηθευτών,  τους γενικούς όρους συμβάσεων, την  ασφάλεια των συναλλαγών και την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών, με πολλές άλλες τον αντιμετωπίζει με καχυποψία και τον δεσμεύει υπέρμετρα υποχρεώνοντας τον ρητώς σε συγκεκριμένη συμπεριφορά όπως  να διαβάζει προσεκτικά τους όρους των συμβάσεων, να μην ασκεί καταχρηστικά τα δικαιώματα του, ανεξάρτητα με  τις γνωσιακές του ικανότητες, ή τη θέση του (μειονεκτική κατά κανόνα ενώπιον Τραπεζών, προμηθευτών, εταιριών ρεύματος κ.α.).

Επίσης το δίκαιο αντιμετώπισης της αφερεγγυότητας του καταναλωτή «βομβαρδίζεται» από συνεχείς  νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν χάσει το ΣΤΟΧΟ για την πραγματική  προστασία του καταναλωτή απέναντι στις Τράπεζες. Ο «Νόμος Κατσέλη» ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΛΥΣΗ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ από το 2011 που εφαρμόζεται, μετά από αλλεπάλληλες τροποποιήσεις, αντί να διευρυνθεί περιορίστηκε και  ισχύει για την προστασία της κύριας κατοικίας μέχρι 31.12.2018. Ο «Νόμος Δένδια» δεν κατάφερε να λύσει ουσιαστικά το πρόβλημα εφόσον δόθηκε η δυνατότητα στους Πιστωτές να ορίσουν εν τέλει τις ρυθμίσεις οι οποίες ποτέ δεν έγιναν, ο «Κώδικας Δεοντολογίας»  οδηγεί για άλλη μια φορά σε αόριστες, αδιαφανείς, μη ρεαλιστικές και βιώσιμες λύσεις για τον οφειλέτη –καταναλωτή, ενώ ο νέος «Νόμος εξωδικαστικού συμβιβασμού για τις επιχειρήσεις» που είναι στα σκαριά για ψήφιση -παρά τις αισιόδοξες προσδοκίες όλων μας- αποκλείει μεγάλο μέρος των οφειλών και έχει περιορισμένο εξυγιαντικό περιεχόμενο.

Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ σύμφωνα με έγκριτες έρευνες τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ανέρχονται στο 70% του συνόλου των δανείων, η κατανάλωση μειώνεται κάθε χρόνο κατά 30%, με δυσκολία  του καταναλωτή να αγοράσει  ακόμα και βασικά αγαθά κι ενώ οι κίνδυνοι για εξαπάτηση του και αισχροκέρδεια εις βάρος του υπάρχουν καθημερινά σε κάθε συναλλαγή στην αγορά, στο διαδίκτυο κ.ο.κ.

Η ΕΠΚΑ-ΣΤΕ  για την ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ  και την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ των καταναλωτών χρησιμοποιώντας  το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο αλλά και με παρεμβάσεις σε αυτό και με οργανωμένες  δράσεις με λοιπούς φορείς και πολίτες:

Ενημερώνει τους καταναλωτές, δημοσιοποιώντας τις θέσεις και τις Προτάσεις της  για διάφορα θέματα, μέσα από τα ΜΜΕ, με e mail, με το διαδίκτυο, στο face book.

Παρεμβαίνει στις επιχειρήσεις  ζητώντας την επίλυση του προβλήματος μετά από καταγγελία του καταναλωτή  και διαμεσολαβεί με σκοπό την επίλυση της διαφοράς στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού Καταναλωτικών Διαφορών των Δήμων της Περιφέρειας,όπου έχει αντιπροσώπους

Παρέχει νομικές συμβουλές για εξωδικαστική επίλυση του θέματος με την βοήθεια των εθελοντών νομικών της, εγγεγραμμένα μέλη του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου.

Συνεργάζεται με άλλους φορείς  όταν χρειάζεται όπως Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, Συνήγορο του Καταναλωτή, Τράπεζα της Ελλάδος, Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνίας και Ταχυδρομείων, για την επίλυση ων καταναλωτικών διαφορών.

Οργανώνει αγορές χωρίς μεσάζοντες, προκειμένου να διαθέσει στους καταναλωτές προϊόντα σε καλύτερη ποιότητα και τιμή και να βοηθήσει τους μικρούς παραγωγούς του τόπου.

Συμμετέχει σε κινηματικές δράσεις για την προστασία των καταναλωτών (διαδηλώσεις κατά των πλειστηριασμών στα Ειρηνοδικεία, κινήσεις πολιτών για περιβαλλοντικά ζητήματα, για καταναλωτικά θέματα απέναντι στις Τράπεζες, σε ομάδες πρωτοβουλίας κατά των εμπορικών συμφωνιών που βλάπτουν τα κεκτημένα δικαιώματα  των καταναλωτών κ.α.)

Ενθαρρύνει την βιώσιμη κατανάλωση και την επικράτηση μια «κοινωνικής» οικονομίας, συμμορφωμένη στα πραγματικά συμφέροντα του υγιούς καταναλωτή που αντιστέκεται στην υπερκατανάλωση και την σπατάλη ενέργειας.

Επισημαίνεται δε ότι η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας είναι τοπική εθελοντική οργάνωση καταναλωτών ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ από τη Γ.Γ.Καταναλωτή (α.μ.41/2011) δεν επιχορηγείται από κανένα ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα και ουδεμία σχέση έχει με παράτυπες  κινήσεις  πολιτών και «τυχοδιωκτικές» οργανώσεις ή «ενώσεις» που παραπληροφορούν και παρασύρουν σε  «αδιέξοδες λύσεις» εκμεταλλευόμενες  την αγωνία των πολιτών.

Με με αφορμή την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ η ΕΠΚΑ-ΣΤΕ:

-ΚΑΛΕΙ  ΤΑ ΜΜΕ να συμβάλλουν στην διάχυση κάθε  πληροφόρησης αφορά  τα κεκτημένα δικαιώματα του καταναλωτή  και εν τέλει την ίδια την ποιότητα της ζωής μας.

-ΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ να φροντίσει ουσιαστικά για την επίλυση των προβλημάτων και την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ –ΠΟΛΙΤΩΝ για να μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται ο όρος ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ σε τόπο με ευημερία και ανάπτυξη.

-ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ:

Να φροντίζουν να ενημερώνονται σωστά.

Να εμπιστεύονται μόνο τις πιστοποιημένες ενώσεις Καταναλωτών και έγκριτους και εξειδικευμένους νομικούς-δικηγόρους που είναι εγγεγραμμένοι στον οικείο Δικηγορικό  Σύλλογο, για την επίλυση των καταναλωτικών τους θεμάτων.

Να αντιμετωπίζουν άμεσα κάθε καταναλωτική διαφορά απευθυνόμενη στις Ενώσεις Καταναλωτών.

Να μην υποκύπτουν στις συνθήκες που υποβαθμίζουν καθημερινά τα δικαιώματα τους και την αξιοπρέπεια τους

Να διεκδικούν τα αυτονόητα δικαιώματα τους

Να τολμούν την ενεργή συμμετοχή στο καταναλωτικό κίνημα γιατί   η ΔΥΝΑΜΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΟΛΩΝ –ΜΑΖΙ, για να ορίσουμε τις συνθήκες της αγοράς και   τις τιμές, να ανατρέψουμε τις συναλλακτικές συνήθειες, να διαμορφώσουμε την επικρατούσα καταναλωτική συνείδηση  προς το συμφέρον μας! 

Για πληροφορίες-εγγραφές-καταγγελίες:

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, Ελ. Βενιζέλου αρ. 22, 1ος όροφος, 2221020509, epkastereas@gmail.com, www.epka-ste.gr

Shares 0

Γίνε μέλος της ΕΠΚΑ ΣτΕ

Γίνε μέλος της ομάδας

Ημερολόγιο Άρθρων
Μάρτιος 2017
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ   Απρ »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Αρχείο Δελτίων Τύπου